|
1. Genel Yönetim Kapsamındaki Kamu İdareleri Nelerdir? 2. Merkezi Yönetim Kapsamındaki Kamu İdareleri Nelerdir? 3. Bütçe Hazırlık Aşamaları Nelerdir? Bu doğrultuda, kamu idarelerinin bütçe tekliflerini ve yatırım programını hazırlama sürecini yönlendirmek üzere; Bütçe Çağrısı ve eki Bütçe Hazırlama Rehberi ile Yatırım Genelgesi ve eki Yatırım Programı Hazırlama Rehberi Cumhurbaşkanlığı tarafından hazırlanarak en geç Eylül ayının onbeşine kadar Resmî Gazete’de yayımlanır. Bütçe Hazırlama Rehberi ile Yatırım Programı Hazırlama Rehberi, bütçe tekliflerinin hazırlanmasına esas olmak üzere, kamu idarelerince uyulması gereken genel ilkeleri, nesnel ve ölçülebilir standartları, hesaplama yöntemlerini, bunlara ilişkin olarak kullanılacak cetvel ve tablo örneklerini ve diğer bilgileri içerir. 4. Performans Esaslı Program Bütçe Nedir? 5. Performans Programı Nedir? 6. Ayrıntılı Finansman Programı (AFP) Nedir? 7. Ödenek Aktarması Nedir? Kamu idarelerinin bütçeleri içinde; personel giderleri tertiplerinden, aktarma yapılmış tertiplerden ve yedek ödenekten aktarma yapılmış tertiplerden diğer tertiplere ödenek aktarılamaz. Ancak, yılı yatırım programına ek yatırım cetvellerinde yer alan projelerde değişiklik yapılması halinde, aktarma yapılan tertiplerden diğer tertiplere ödenek aktarılabilir. 8. Yatırım Projelerinin Gerçekleşme ve Uygulama Sonuçları Hazırlanması Nasıldır? 9. Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporunun Hazırlanması Nasıldır? |
|
1.Stratejik Plan nedir? 2.Üniversitelerde stratejik planı kim hazırlar, SGDB’ nin rolü nedir, planın sahiplenilmesi neden önemlidir? Stratejik planlamanın başarısı ancak üniversitenin tüm çalışanlarının planı sahiplenmesiyle mümkündür. Stratejik planlama üniversite içerisinde belirli bir birimin ya da kişinin sorumluluğu olarak görülmemelidir. Bu nedenle, Rektörün desteği ve yönlendirmesi, stratejik planlamanın vazgeçilmez koşuludur. Rektör, stratejik plan yaklaşımını benimsediğini üniversite çalışanlarıyla paylaşmalı ve kurumsal sahiplenmeyi sağlamalıdır. Bu sahiplenme rektörden başlayarak tüm çalışanları kapsamaktadır. Katılımcı bir yaklaşım farklı düşüncelerin bir araya gelmesini daha etkin ve gerçekçi bir plan ortaya çıkmasını sağlayacaktır. 3.Üniversitelerde stratejik planlama neden önemlidir? 4.Stratejik planlar kaç yıl için hazırlanır, güncellenebilir mi, yenilenebilir mi? Üst yöneticinin onayı ve Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığının uygun görüşü ile misyon, vizyon ve amaçlar değiştirilmeden stratejik plan döneminin kalan yıları için hedef kartlarında (güncellemeye konu performans göstergelerinde bir defaya mahsus olmak üzere) güncelleme yapılabilir. Üniversitelerde rektörün değişmesi halinde ve idarenin görev, yetki ve sorumluluklarını düzenleyen mevzuatta veya sorumlu olduğu program ve alt programlarında önemli değişikliklerin olması halinde stratejik plan yenilenebilir. 5.Stratejik plan hazırlanmasında esas alınacak mevzuat ve rehber var mıdır? |
|
1.İç Kontrol Nedir? 2.İç Kontrolün Amaçları Nelerdir? 3.İç Kontrolde Rol ve Sorumluluklar Nelerdir? 4.İç Kontrol Sisteminin Bileşen ve Standartları Nelerdir? 5.İç Kontrol Sistemi Ne Kadar Sürede Kurulabilir? İç kontrolün idarede en alt kademe çalışandan en üst yöneticilere kadar herkesi kapsayan ve etkileyen bir sistem olduğu göz önünde bulundurulduğunda, iç kontrolün “kurulması” faaliyetini, iş süreçlerinin tamamında aramak daha doğru bir yaklaşımdır. Kamu İç Kontrol Standartları Tebliği’nde belirtilen standart ve genel şartların kurumsal iş ve süreçlerdeki gerçekleşme düzeyi, iç kontrol sisteminin kurulması ve işlerliği anlamında önemli bir gösterge olacaktır. Bu açılardan bakıldığında, iç kontrol sistemini bütün unsurlarıyla işler ve uygulanabilir kılmak, çok kısa vadelerde mümkün olacak bir iş olarak görülmemeli, aksine, bu husus uzun vadelerde başarılabilecek bir faaliyet olarak kabul edilmelidir. Bu nedenle, sistemden elde edilmesi beklenen çıktılar için yapılacak değerlendirmeler, uzun vadeli akış açılarıyla desteklenmeli ve kısa sürelerde iç kontrol sisteminin kurulması ve sistemin mucizeler yaratması beklenmemelidir. 6.İç Kontrol Sisteminin Kurulması Strateji Geliştirme Daire Başkanlıkları veya İç Denetim Birimlerinin Görevi midir? 5018 sayılı Kanun ve ilgili mevzuat iç kontrolle ilgili sorumlulukları şu şekilde belirlemiştir: Kurumun her seviyesinde görev alan çalışanlar, iç kontrol sisteminde kullanılacak bilgileri üretir, kontrolleri etkileyen faaliyetlerde bulunur. Bu nedenle tüm çalışanlar iç kontrolün bir parçasıdır ve uygulanmasından sorumludur. Bu çerçevede, İç kontrol asıl olarak yönetim sorumluluğunu esas almakla birlikte etkin bir iç kontrol sisteminin kurulması ve işleyişinin sağlanması sürecinde idarenin bütün yönetim kademeleri ve personeli görev almalıdır. 7.Ön Mali Kontrol Nedir? 8.İç Kontrol Sadece Mali İş ve İşlemleri mi Kapsamaktadır? Bu çerçevede değerlendirildiğinde, İç kontrol sadece ön mali kontrolden ibaret değildir. Ön mali kontrol sadece mali karar ve işlemler üzerinde gerçekleştirilir. İç kontrol ise bir idarenin yürüttüğü faaliyet ve süreçleri de içerecek şekilde, idarenin bütününü kapsayan bir sistemdir. Ön mali kontrol, iç kontrolün “Kontrol Faaliyetleri” bileşeni kapsamında uygulanan kontrol yöntemlerinden sadece biridir. 9.Ön Mali Kontrolün Niteliği Nedir? Mali karar ve işlemlerin ön malî kontrole tâbi tutulması ve ön mali kontrol sonucunda uygun görüş verilmiş olması, harcama yetkilileri ve gerçekleştirme görevlilerinin sorumluluğunu ortadan kaldırmaz. 10.Ön Mali Kontrole Tabi Mali Karar ve İşlemler Nelerdir? 11.Uygun Görüş Verilmeyen Mali Karar ve İşlemler Sonucunda Süreç Nasıl İşler? 12.Harcama Yetkililerinin İç Kontrol Güvence Beyanı Nedir? |